About Me

My photo
KULIM, KEDAH DARUL AMAN
N35-KULIM(PKR) AHLI DEWAN UNDANGAN NEGERI NO 696,1ST FLOOR, LORONG KEMUNING, TAMAN KERANJI 2, 09000 KULIM, KEDAH DARUL AMAN. N0 449, LORONG KERANJI 9/3, BUKIT KULIM. 09000 KULIM, KEDAH DARUL AMAN 017- 596 8899.

Wednesday, November 26, 2008

esday, November 25, 2008

PUSAT DIMINTA TIDAK SEKAT HAK RAKYAT
Oleh: SITI ZALEHA ABDUL RAHIM
ALOR STAR – Mengambil sikap berhemah, profesional dan tenang, AhliMesyuarat Kerajaan selaku Pengerusi Jawatankuasa Belia dan Sukan,Kesenian dan Warisan, Kebudayaan, YB Dr Haji Hamdan Mohamed Khalibmasih mengharap Kerajaan Persekutuan dapat memperuntukkan sejumlahperbelanjaan kepada Kerajaan Negeri Kedah dalam pembangunan belia dansukan negeri.
Beliau berkata demikian semasa diajukan oleh Ahli Dewan UndanganNegeri (ADUN) Belantek, YB Tajudin Abdullah pada Sidang Dewan UndanganNegeri baru-baru ini. YB Tajudin ingin penjelasan daripada pihakKerajaan Negeri sejauh manakah hasrat kerajaan dalam pembangunan beliatelah dilaksanakan.
Setelah Pakatan Rakyat menerajui pimpinan Kedah selepas Pilihan Rayake-12, segala peruntukkan perbelanjaan negeri telah disekat olehkerajaan pusat yang telah membantutkan proses pembangunan negeri danseluruh rakyat.
Ini tidak sepatutnya berlaku, Kerajaan Persekutuan perlu reda dengankekalahan yang dialami dan mengambil sikap kerjasama dengan seluruhnegeri tanpa mengira siapakah pemimpinnya bagi kemajuan danpembangunan Negara.
"Jika kerajaan pusat beri kerjasama dan tidak anak tirikan KerajaanNegeri, sudah tentu tak jadi masalah untuk melaksanakan pembangunanbelia, jika mereka terus bersikap mengabaikan, saya tidak ragu-raguuntuk mewujudkan sebuah urus setia yang dapat membentuk pembangunanbelia mengikut acuan Kerajaan Negeri yang mementingkan sahsiah diridan dapat melahirkan pemimpin yang berketrampilan.
"Saya masih mengambil sikap mengharap, bersama-sama YB Bukit KayuHitam iaitu Ahli Majlis Belia Negeri bekerjasama dalam membentuk belianegeri Kedah.
"Saya pernah bercakap dengan Setiausaha Majlis Belia Negeri (MBN),beliau berkata kepada saya, kalau saya menjejak kaki ke Wisma DarulAman, mungkin keseluruhan peruntukan belia daripada MBN tak dapat,"jelas beliau.
Posted by Warta Darul Aman Daily at 4:14 PM

No comments: